شجره نامه و خویشاوندی آیت اللهی های یزدی

انسانشناسی اجتماعی و فرهنگی ، خویشاوندی ، شجره نسب ، سلسله نسب ، آیت اللهی های یزد

شجره نامه و خویشاوندی آیت اللهی های یزدی

انسانشناسی اجتماعی و فرهنگی ، خویشاوندی ، شجره نسب ، سلسله نسب ، آیت اللهی های یزد

شجره نامه و خویشاوندی آیت اللهی های یزدی
علی رضا آیت اللهی alireza ayatollahi

متولد 1324 . مقیم تهران ( Tehran ) از 1344
دارای تحصیلات ادبیات در ایران ، زبان و ادبیات و فرهنگ و تمدن در اکس آن پرووانس فرانسه ، علوم اجتماعی در ایران ، معماری در ایتالیا ، شهرسازی در اسپانیا ، و مدیریت دولتی ، و دوره های دکتری آمایش سرزمین ، مردم شناسی - جامعه شناسی و اقتصاد در دانشگاه اکس - مارسی . فعالیت سردبیری ماهنامه علمی - هنری ، سرویراستاری ادبی ، فنی و علمی در متون اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی . سردبیری ماهنامه مجلس . آموزش آئین نگارش به مدیران کشور ، آموزش ادبیات فارسی در دانشگاه ( عضو هیئت علمی سابق دانشگاهها ) . دارای بیش از دویست تالیف و تصنیف ( استاد سابق پژوهش ) . هم اکنون : پژوهشگر آزاد ؛ که از جمله در این سایت اگر چه مورٌخ نما است در واقع بیشتر به تاریخ شفاهی در حوزه آنتروپولوژی و اتنولوژی می پردازد و انتظار یاری از تمام نیکو صفتان . با تمنٌای نظردهی از صاحبنظران .
چهارشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۲۹ ب.ظ

پدر امیر اصلان خان قِرِخلوی افشار

لباس قرخلوها در زمان حکومت صفویان و افشاریان ؟


پدر امیر اصلان خان قِرِخلوی افشار


امامقلی خان ، پدر نادرشاه افشار ، را رئیسِ ایل قرخلو ، و عموی نادر را رئیس قلعه کلات نوشته اند و طبیعتا" پدر امیر اصلان خان در زمان خود مرد بزرگی بوده است که از این خانواده دختر گرفته است و فرزندانی دلیر چون امیر اصلان خان و ساروخان یافته است . منتهی باید دانست که همه ی طایفه ی قرِخلو ، به معنی دشمن کُش و حافظ میهن ، نظامی و جنگآور نبوده اند چرا که در هر ایل بزرگی چون افشار که به منزله یک کشور بوده است و در هر طایفه ای چون قِرِخلو که به منزله ی یک شهرستان بوده است بخش مراجع مدیریتی ، روحانی ( که گفته اند نادر شیعه به دنیا آمده است ) و غیر از آن ها لازم مینموده است و با توجٌه به آنکه بنظر می رسد از نزدیکان ، و بنابر این معتمد ، های نادر تقریبا" همه با وی همراهی می کرده اند و جنگآورانشان در جنگ ها شرکت می کرده اند نبودن نامی از پدر امیر اصلان خان ، شوهر عمٌه نادر ، یا به معنی مرگ زودرس وی بوده است ، یا به احتمال بیشتر به معنی مقام دبیری – روحانی وی ؛ که حتی بعید نیست از طایفه ای غیر از طایفه قرخلو با دختری از این طایفه ازدواج کرده باشد ( که هنوز هم در ایلات ایران گاهی خود را از ایل و طایفه مادری خود میشمارند و فرزندانش به خصوص در اوج قدرت نادر و قرخلوها به قرخلو مشهور شده اند ) ؛ و نهایتا" در تاریخ به صورتی ناشناخته وجود دارد ؛ یا شناخته شده است و ما در مطالعات خود هنوز به وی نرسیده ایم .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۰۴
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی